Cu ceva timp in urma am fost intrebata de un foarte bun prieten ce naiba cauta o poeta la Facultatea de Geografie?  La inceput nu am dat prea mare importanta intrebarii dar pe parcurs am inceput sa ma gandec serios la raspuns. Partea amuzanta a povestii este ca acest prieten s-a trezit( sa nu zic altceva) sa imi adreseze aceasta intrebare chiar in ultimul an de facultate.

Buna intrebare; greu raspuns.  Am cautat  din rasputeri sa gasesc un motiv plauzibil  pentru alegerea facuta, nu am gasit.  Intrebarea aceasta a venit ca un pumanl pentru un om care se pricepe la cuvinte.  M-am calmat, am gandit problema si am reusit  sa imi pun ordine in ganduri: geografia era singurul drum pe care puteam sa o apuc, era singura stiinta ce  se lega perfect de prima mea dragoste: poezia.

Practic am continuat drumul poeziei prin motivul principal al oricarei poezii: dragostea de natura. Nu am crezut vreodata ca  o joaca de copil poate ajunge la ceva atat de profund si important.   Habar nu am  de ce dar cand citesc cate un curs sau cate o informatie parca  incep sa imi imaginez ca  sunt acolo:  in varf de munte, in capat de deal,  pe malul unei ape cristaline  sau pe aripile vii ale cerului.

Geografia este singura stiinta de pe lume ce a indraznit sa concureze cu misterioasle sinusuri ale poeziei. Legatura dintre cele doua e atat de stransa incat nici macar nu iti dai seama daca geografia este poezia insasi, sau poezia este arma letala a singurilor oameni ce citesc in fiecare bataie a vantului fiecare respiratie a planetei. (Enache Corina, 2011)

 

Leave a Reply

